دنیای زیبای من ... !

لطفا به روز باشید !

دنیای زیبای من ... !

لطفا به روز باشید !

وقتی نوه میخواهد رکورد پدربزرگش را بشکند : 31 روز زیر دریا با فابین کوستو !

حدود 50 سال پیش ژاک کوستو و یک تیم از محققان برای ثبت رکورد 30 روز زندگی در آب های دریای سرخ اقدام کردند و توانستند به این رکورد دست پیدا کنند . 

حال بعد از گذشت 50 سال فابین کوستو ، نوه ی ژاک کوستو میخواهد رکورد پدربزرگش را بشکند ! او به همراه 6 نفر از دوستانش در روز چهار ژوئن وارد یک محفظه در اعماق دریا شدند !

این محفظه که شباهت زیادی با ماشین آلات صنعتی دارد ، وزنی حدود 81 تن را داراست و بعد از گذشت چند روز توسط جلبک ها ، بارناکلها و دیگر گیاهان دریایی پوشیده شده است ! 

به لطف اتصال به اینترنت در آن عمق از دریا (!) کوستو با میلیون ها نفر از مردم از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کرده است ! او در این باره می گوید : «این جا شباهت بسیار زیادی با ایستگاه های فضایی دارد!»

وی اوضاعش در آن محفظه غول آسا را این گونه شرح می دهد : «وقتی اولین بار وارد محفظه شدیم به سختی نفس می کشیدیم و حالا بعد از گذشت چند روز ، بدن ما هنوز هم تحت فشار است !»

به گفته ی خود او آن محفظه تهویه ی مناسبی دارد (!) به طوری که رطوبت کاملا احساس می شود ؛ وی اضافه می کند : « این محفظه مانند یک آپارتمان بسیار کوچک است ، اما در همین فضای کم ، یک یخچال به همراه 6 تخت خواب مسافرتی و تعدادی عکس یادگاری جای گرفته اند ! »



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.